livelifebetter.blogg.se

Detta är en blogg med massa tips hur du kan leva ditt liv lite bättre både genom hälsotips, inspiration, miljö, återvinning, hitta bra matvaror och uppdatering om min vardag.

Krokodil heter färgen...

Publicerad 2014-07-02 22:28:00 i Vardag,

Man kan nästan tro att Mr Miyagi och satt mig i träning. Ca 1000 kvm gräsmatta klipptes igår med en gräsklippare utan självdrag och 20 plankor oljades igår...20 plankor målades gröna (krokodil heter färgen) idag och imorgon ska 20 plankor få andra strykningen. Mina armar känns som Karl-Alfreds och färgen på mina händer var som Hulkens... :-) Efter målningen så rensades garaget och uteförrådet på skräp medans trädgårdsprylarna, sandlådeleksakerna och lekstugeleksakerna packades ihop i kartonger och säckar. Släpvagnen börjar sakta men säkert , att fyllas med skrot. Imorgon ska jag ringa ett företag som ska hämta gamla oljepannan och annat järnskrot. Husvagnen hämtas till helgen och sen är det inte mycket kvar att göra än att flytta det sista. :-) Jag är sjukt nöjd över att jag är en rensande person annars... Ungarna har totalt accepterat att mamma inte kan vara social dessa dagar innan flytt, så granntanterna har varit deras sällskap. :-) otroligt värdefullt och lärorikt att få vara med äldre generationer. Är det något jag kommer sakna så är det grannarna Peter, Inga-lill, Anna-Lisa och Laila. Citerar Saga: Men mamma, det finns ju telefon och du har ju bil! :-) Nu ska jag ta och fokusera på att slappna av för jag ligger just nu på spikmattan.En av underbara ting jag äger! :-) Tjingtjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela