livelifebetter.blogg.se

Detta är en blogg med massa tips hur du kan leva ditt liv lite bättre både genom hälsotips, inspiration, miljö, återvinning, hitta bra matvaror och uppdatering om min vardag.

Kontrakt, handpenning och överlåtelse avtal...

Publicerad 2014-07-03 21:45:00 i Vardag,

Imorse kittade jag ett nyinsatt fönster på bron, jag slog ju näven rakt igenom glasrutan i vintras så nu var det dags för lagning...Så igår satte sambon fast en ny glasruta så idag var det mitt jobb kvar. Kontraktet skrevs idag och handpenningen betalades till oss för vårat hus. Nu är det nära! :-) Vi skrev även på överlåtelse avtalet för bostadsrätten men slutbetalning för båda sker om 1 vecka! Jag bara längtar att få tapetsera, måla och lägga golv på nya stället. Sen att få börja med det roliga! Möblera och sätta upp tavlorna! Efter mötet på banken så totalrensade jag förrådet och fyllde släpvagnen med skrot. Även en container beställdes för järnskrotet som står här på gården, tex en gammal grill och oljepannan som vi rev ut för 1 år sedan, då vi gjorde bergvärme. Nu ikväll unnade vi oss lite slötid framför tvn.. Hemmagjorda hamburgare och en hyrfilm: Tingeling och Piratfen. Tjingtjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela