livelifebetter.blogg.se

Detta är en blogg med massa tips hur du kan leva ditt liv lite bättre både genom hälsotips, inspiration, miljö, återvinning, hitta bra matvaror och uppdatering om min vardag.

Flytt, renovering och Ragnar

Publicerad 2014-07-16 01:56:10 i Vardag,

I lördags så flyttade vi och det var en jobbig dag på många sätt. Jag klarade inte av att gå in medans de nya flyttade in utan jag höll mig ute på baksidan. Jag t.o.m gick till grannen Ingalill och lånade toaletten. Aldrig mer att någon får "kasta" ut mig...för det var så det kändes. Nästa gång ska ja ha flyttat klart, alltså fraktat bort alla sakerna och sen gjort utstädning i lugn å ro. Jag vart så stressad , som jag aldrig blir annars..men nu höll jag på att nästan bryta ihop pga all stress. Tårarna kom flera gånger under dagen. Vi hade bestämt att vi INTE skulle bo i nya huset medans vi renoverade men när lördagskvällen kom så var vi inte sugna att åka iväg så vi bäddade sängarna och stannade kvar. Ångrar inte en sekund pga när ungarna sover på morgonen så är jag uppe å målar och när ungarna å karln sover för natten så är jag uppe å målar. Tak och väggar i vardagsrummet är målade, alla fönsterfoder och dörrfoder i tvättstuga i badrum på nedre plan och vardagsrum är målat. Vi har även bytt handtag på alla kökslådor och skåpluckor, satt dämpare på alla luckor, bytt duschhandtag med upphängare och nästan satt upp duschväggarna i badrummmet på nedre plan. Igår var vi till Sundsvall, Birsta och storshoppade. Tur att vi hade släpvagnen med! :-) Duschvägg, massa färg, tapeter, kickbikes till ungarna och en massa mer. Imorgon ska vi fixa klart "master bedroom"... Hänga upp en snygg konsollhylla för tvn, krokar på väggarna, lägga ut den svarta ryamattan, skruva fast sänggaveln, hänga upp sänghimmeln och börja inreda. Köket, badrummen och Master bedroom är färdiga men det behövs lite piff i alla rummen. Ragnar har varit utekatt i hela sitt 9 åriga liv och i lördags så blev han innekatt i några dagar. Nya ägarna smsa på lördagskväll över att Ragnar var inne och att vi kunde hämta honom. Enligt Örjan var Ragnar sjukt förvirrad. Så idag fick Ragnar så han blev så glad så jag fick gå ut och leta honom. Nu ligger han stilla och fint i soffan. Nu är det sovdags... Bankmöte! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela